Shoppen

24 januari 2019 - Madurai, India

Let goed op de blog van morgen want dat is een sensationeel verhaal.

Vanmorgen wezen shoppen.india en china zijn de landen waar de meeste handel in goud wordt gedreven.en dat is goed te merken hier in Madurai.in 4 straten tref je zeker 50 goudzaken aan mrt ontzettend veel personeel.Al enige tijd is er in india een trouwhype.waar dat aan ligt kan mij niemand vertellen maar wel dat over enige jaren indie het grootste land qua inwonertal is.dames in overvloed omdat het namelijk voor de indiers interessant is om jongens te baren zodat de toekomst van van de ouders verzekerd is.dus wordt er net  zo lang kinderen gebaard tot er een jongen geboren wordt.deze wordt bij een trouwerij dan behoorlijk beloond door de bruidschat die de famile van de vrouw moet betalen.geen voldoende bruidschat dan ook geen huwelijk.

Dus wij naar een goudzaak om prachtige spullen te kopen.voor ons is het een geweldig feest om te shoppen.uiteraard gooien wij er de nodige humor in en de indiers vinden dit geweldig.ook nog naar een grote textielzaak geweest om zijden stoffen te kopen.op een gegegeven moment stonden er 50 personeelsleden en klanten om ons heen.wij dus ook vragen of er koffie is en warempel konen ze met 3 kopjes koffie aan.omdat het rond etenstijd was vroegen we ook of ze er wat te eten bij hadden bijv.een prtie vegetarische rijst maar dat ging hun te ver. We hebben ons kostelijk geamuseerd tijdens de inkopen.

1. 😀Conny:
    24 januari 2019
    Verhuizen met jouw bedrijf naar India Bert!!!
  2. Marion Zub-Stamfort:
    24 januari 2019
    Waase dig aan het vervelen Bert ?of bisse aan het veur doon hoe het mot 👍