De shri minakshi sundareshwarar tempel

21 januari 2019 - Madurai, India

Vandaag tempeldag gehad.op loopafstand van ons hotel ligt deze prachtige tempel. Je mag er geen fotos maken, op blote voeten naar binnen en in een lange broek.dat was dus een probleem wat wij hadden geen lange broek meet.dus eerst maar naar de klerenwinkel om lange broeken te kopen.al snel genodg een keus gemaakt en gevraagd of we ook nog konden ruilen.dat werd volmondig met ja beantwoord dus morgen de broeken tetugbrengen. De hoofdtempels zijn gewijd aan shiva en zijn gemalin. Het is een enorm ommuurd complex met 4 ca 50 hoge torens aan de buitenkant.het is een vierkant complex waar nu maar een ingang is.de torens zijn rijkelijk versierd net ca 1000 prachtige beelden waarvan het stucwerk pas in 1950 is gekleurd.dit heeft nu een magnifieke uitstraling.in het complex een hoifdtempel waar wij niet in mogen.verder een galerijruimte met vondsten uit de oudheid.de zuilengalerij is een juweeltje, tientallen levensgrootte beelden gaan aan je voorbij. Helaas geen fotis want fotograferen is hier verboden. Mocht je hier ooit komen neem dan een gids mee want er is veel te vertellen.gelukkig beheersen wij het hindu enigszins dus wij hadden geen gids nodig.

Het dakterras van ons hotel is ook een apart verhaal.in dit hotel kun je ook een biertje krijgen dus wij naar het dak waar je tevens  kunt eten. Op het dak staat een tafeltje waar roken is toegestaan.dus sigaretje erbij en een biertje besteld.zegt de ober: "hier kun je geen bier bestellen, alleen beneden in de bar". Aan de andere ober gevraagd waar de bar is zegt hij " de bar  is dicht". Weer een andere ober gevraagd voor 3 biertjes.zegt hij " dat kan maar dan moeten jullue aan een ander tafeltje gaan zitten want dit us allleen voor te roken ". Dus ander tafeltje gepakt , komt er weer een andere ober en weer 3 biertjes besteld. Zegt hij " dat kan maar dan moeten jullie ook iets te eten bestellen want alleen drinken kan niet aan deze tafel". Dus een bordje met frietjes erbij genomen en toen was iedereen tevreden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. 😀Conny:
    21 januari 2019
    Ha haha leuk verhaal!!!.

Maar wat die broeken betreft niet terug brengen daar krijgen jullie spijt van als jullie komende zondag weer terug zijn dan komt een lange broek weer goed van pas hier in die kou ha ha.
  2. Annelies Theelen:
    22 januari 2019
    Haha hoe gestructureerd kan men zijn. Ze zeggen wel eens dat nederland het land met téveel regeltjes is maar india spant volgens mij de kroon. Geweldig, wat zullen jullie gelachen hebben. Ik wel in ieder geval.
  3. Petra:
    22 januari 2019
    Haha leuk verhaal
  4. Pé:
    23 januari 2019
    Heb nog 2 mooie huispakken uit India. Lekker in de zomerdagen. Ooit gekregen van een vrouwelijke klant uit India. Wel een mooi compliment voor iemand die geen geschenken mag aannemen. Heb het met liefde aangenomen. Afwijzen kan een belediging zijn voor de persoon. Mijn klanten hebben gelukkig nooit grote schenkingen gedaan. Dat zou ik een belediging vinden. Voel me fijn met een handvol persoonlijke dingetjes.