Sightseeing

22 januari 2019 - Madurai, India

Het is dus gelukt, de broeken hebben we kunnen ruilen voor prachtige stoffen.zie bijgevoegde foto.vandaag naar paleis ui de 5e eeuw geweest.daarna ander paleis op het water.enorm onder de indruk van beide paleizen.kan het niet meer goed onder woorden brengen hoe mooi alles is dus wil het hierbij laten.

Daarna tocht van ca.50 km naar 2 tempels in de bergen.via een slingerweg naar boven.al die tijd gadegeslagen door talrijke apen.wat lijken deze beesten toch op mensen . Eenmaal bij de tempel mochten we de hele tempel bezoeken en dat was natuurlijk een buitenkansjes.we moesten in de rij aanschuiven maar werden eruitgepakt om voor een soort grot te konen staan.vage ceromonies vonden er toen plaats met als eindresultaat dat ons voorhoofd beschilderd werd.we kregen ook bloemen en die zijn op weg naar nederland.dankzij onze redelijke kennis van het hindu weten we in ieder geval de betekenis van de schilderwerken.alle hindu gelovigen worden verbrand dus de hindu wordt as.dat betekent dat ongeacht ras/rijkdom iedere hindu hetzelfde eindigt vandaar de as die op ons voorhoofd werd.eigenlijk is dat precies hetzelfde zoals ze bij ons altijd zeggen " auk dae vrit mik." overigens zaten alle onze kleren onder dat spul, dat wordt weer nieuwe kleren kopen. We waren best wel onder de indruk. Daarna ,op enkele honderden meters, nog naar een andere tempel.ook daar mochten we naar binnen.in de rij staan zoals in de efteling en dan een soortgelijk ritueel. We kwamen voir een soort inham waar een priester weer religieuze gandelingen uitvoerde.de hindus duein de rij stonden waren behoorlijk onde de indruk van dit gebeuren.op de grond gaan liggen, bugingen maken,zegeningen met de handen enz enz. Wij in ieder geval hartstikke tevreden dat wij zover zijn gekomen diep in de tempels. Vermoeiende dag maar wel optimaal genoten.

1. Pé:
    23 januari 2019