Tempels

9 januari 2019 - Gokarna, India

We verheugden ons op de tempels.Gokarna is een pelgrimsstad van de god Shiva.deze plaats wordt door duizenden pelgrims bezocht om Shiva te eren. 3 tempels midden in de stad.we kwamen de toegangspoort binnen, schoenen uit en dan op naar de ingang van de tempels. Helaas, buitenlanders werden niet toegelaten.nou viel de grootte van de tempels ook wel behoorlijk tegen. Overigens moesten de indiers met ontbloot bovenlichaam de tempel in. Dat was dus een buitenkansje voor ons want wij gingen effe afwachten tot er vrouwen kwamen maar ook die mochten de tempel niet in.wel mochten we in de gangen rond de tempels lopen.we kwamen een kleine tempel tegen en wij toch naar binnen maar onmiddelijk kwam er een bewaker die ons dirigeerde naar een bankje. Ai.....dat zou tot ophanging dmv de strop leiden .... maar gelukkig viel het mee.shiva is samen met brahma ( nummer van quintessence voor de liefhebber) en vishnu de belangrijkste god van india. Shiva zorgt voor het welzijn en is tevens de vernietiger.overigens waren deze tempels uit de 5e eeuw.

1. 😀Conny:
    9 januari 2019
    Ha ha ha dat is pech he mannen.
  2. Wil van Rens:
    9 januari 2019
    Maar good det geej neet met ontbloot baovelichaam naor binne moch, want anders waas geej dreej de toeristische attractie gewaes in d’n tempel. Bhoeda waas d’r dan niks beej gwaes.