Treinticket

5 januari 2019 - Benaulim, India

Maandag gaan we 500 km zuidelijker nasr mangelore.vandaag met riksjak naar het treinstation.vele wachtenden voor ons.toen we aan de beurt waren moesten we weer opnieuw in de rij aansluiten omdat we eerst een formulier moesten invullen. !!! Op dat formulier moet je invullen wat je op treinstation komt doen !! Zeker geen halve haan kopen. Staan we uiteindelijk weer vooraan plaatst die juffrouw een bordje voor het loket met het opschrift"teabreak" ! Hatseflats , daar stonden we weer te wachten.gelukkig zijn wij er ons van bewust dat we in india zijn en niet in nederland.overigens is het veel te warm om je druk te maken.daarna nog in het centrum geweest, uiteraard bedelaars maar absoluut niet vervelend.leuk gesprek met indier gehad die met trommels liep te leuren.hij woonde met z'n achten, ouders,vrouw en kinderen in een kamer wel met elektriciteit,water.hij huurde die ruimte voor 2500 rupiah per maand.wat een rupiah is zoeken jullie zelf maar uit.enigste bron van inkomsten kwam iig de verkoop van die trommels.ik zeg : "daar kun je toch niet van leven " ? . "Dat klopt" zegt hij.maar sommige mazbden gaan goed en andere weer niet. " soms moet ik wat lenen van vrienden of betaal ik de huur 2 maanden later". Hij zegt ook " what will be tomorrow" ? En dat is na 2 dagen ook wel mijn indruk van indie. In het algemeen maken wij westerlingen ons veel te druk. Dat is in ieder geval ook de insteek van leon,bert en mij. We zien wel.   Voir diegene die herm niet gekend hebben is een foto bijgevoegd uit vervlogen tijden met een indiase vriend.overigens kosten de treintickets 4,20 voor drie man.7 uur treinen ongelofelijk maar waar. VIER EURO EN TWINTIG CENT

1. Joep en Mia:
    5 januari 2019
    Ik kin mich veurstelle det geej och dao thoes veult, geej ziet toch auk zoe ein super rielex stel.
  2. Emmy Meuwese:
    5 januari 2019
    Gewoon lekker relaxen in de trein, als jullie zo'n lange rit voor de boeg hebben en wie weet wat voor leuke avonturen jullie beleven in zo'n trein, goed voor het volgende verhaal😂😂😂
  3. Annelies Theelen:
    5 januari 2019
    Volgens Jos zit te ze veur det geld toch echt wal ín de trein en neet dr óp.
  4. 😀Conny:
    5 januari 2019
    Ja wacht maar af daar in die trein daar zit van alles, slangen bezweerders kunnen jullie gelijk uittesten of jullie het certificaat waardig zijn.

Ja ongelooflijk die prijzen daar.

Misschien iets voor mij om daar heen te verkassen, daar heb ik iedere maand een hele hoop over van mijn Aow toch.
  5. Patty:
    5 januari 2019
    Nou dan hoop ik dat je dat relaxte mee terug neemt en nog heel lang blijft houden!
  6. Dorien:
    6 januari 2019
    Misschien is het wel une boemel trein dan kan bert tenminste slaope!🚋😴