Fort kochi

14 januari 2019 - Ernakulam, India

Vanmorgen nog 2 nachten bijgeboekt in het hotel.kochin is een belangrijke havenstad van waaruit de specerijen hun weg in de wereld vinden.kochin ligt in de provincie, kerala, naar het schijnt de rijkste streek van india.overigens is kerala in oktober werelwijd in het nieuws geweest door overstromingen waarbijj honderden doden zijn gevallen. Kochin werd overheerst door de portugezen en later door de hollanders.fort kochin ligt op een eiland en daar zijn we vandaag naar toe gegaan met de waterboot. Tuktuk geregeld en voor 3, 50 euro is de chauffeur shaleem de hele dag met ons op stap geweest.alles gezien en uitgebreide info ontvangen.zeer bijzonder vond ik de wasplaats.zie ook fotos. Hier werden vroeger de militaire uniformen van de hollanders en potugezen gewassen,gedroogd en gestreken. Dit gebeurt op de dag van vandaag nog steeds op dezelfde manier.veel historie en een echte toeristische trekpleister. We zitten nu op het dakterras vann ons hotel aan het zwembad.