Oplossing en taxirit

20 januari 2019 - Madurai, India

Het was deze keer een erg moeilijke vraag maar er is warempel iemand die het juiste antwoord heeft en dat is .......mijn lief vrouwtje annelies. Als een indisch vrouwtje singel is (in de provincie kerala) dan draagt zij een ring aan de linkervoet aan de wijsteen.is zij getrouwd dan draagt zij aan beide aanwijs tenen van de voeten een ring. Zij heeft daarmee gouden oorbellen gewonnen !!!

Vandaag taxirit van ca.5 uur van thekkady naar madurai. Het is slechts 300 km maar het verkeer.......overigens kostte de rit 42 euro.weer prachtige gebieden doorkruist maar ook veel armoede.opvallend dat er ontzettend fruit en groente groeit. Bananen, koffiebonen, mangos,katoenplant,rijst en alles wat eetbaar is.2 stops met onze fantastische chauffeur gehad en uiteraard wil weer iedereen op de foto met ons. Onze chauffeur woont in keraka waar in oktober een cycloon verwoestend heeft uitgehaald.hij liet ons een filmpje zien hoe zijn huis totaal vernietigd werd door het water.zijn huis wordt inmiddels weer opgebouwd maar wel op een veiligere plek.kosten voir de nieuwbouw 18.000 euro.de tegering heeft voir de getroffene een compensatie toegepast.onze chauffeur kreeg 120 euro van de regering.uiteraard hebben wij hem een ruime fooi gegeven waarvoor hij ons erg dankbaar was.

Aangekomen in madurai hotel gepakt en toch maar effe naar de tempel waardoor madarui zo trots op is.waanzinnige bouwwerken die we morgen gaan bezoeken.wel in lange broek, blote voeten en geen camera mee.we kwamen een schitterend luxe hotel tegen bij de tempel en uiteraard meteen geboekt vanaf morgen voor 5 dagen.tamelijk prijzig nl.25 euro pp maar we hebben besloten om ons zelf de laatste week te verwennen.tevens zitten we dan in het centrum wat het makkelijker maakt om kadootjes te kopen voor iedereen die deze blog aan het lezen is.

Bijgevoegd diverse fotos van onderweg en de buitenkant van de tempel

Fotoโ€™s

1. Patty:
    20 januari 2019
    Proficiat mam met je prijs! Ik ga dinsdag lunchen in de Paerdskoel, die trouwens op dinsdag al jaaaaaaaren gesloten is. Hopelijk krijg jij je prijs wel mam.....
  2. Joep en Mia:
    20 januari 2019
    Jao Patty van dien vader mosse ut hebbe!!
  3. Nelly en Jan:
    20 januari 2019
    Proficiat Annelies met je "goudkleurige" oorbellen. Zeker kado gekregen van Tjeu in 't Zandt ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    Prachtige verhalen. Lees ze elke dag met veel plezier ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
  4. ๐Ÿ˜€Conny:
    20 januari 2019
    Wat zijn aanwijstenen Jos???

Prachtig verhaal weer hoor geniet van de laatste week!!!!!
  5. Jos theelen:
    21 januari 2019
    Je hebt tioch oon een wijsvinger zo heb je ook een wijsteen
  6. ๐Ÿ˜€Conny:
    21 januari 2019
    Oke vanaf vandaag dan ook !!!!!wijstenen!!!!